مهران مدیری با «گل یا پوچ» در نمایش خانگی حرم رضوی محلی برای جاودانه شدن آثار هنری | اختتامیه و نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد + فیلم تهدید به بمب گذاری در جشنواره کن، ورودی کاخ را بست پخش فیلم «خانواده ملیله‌چی» در زادروز شهرام عبدلی + زمان پخش تشویق، اما استون در جشنواره کن برای «انواع مهربانی» «اسکار» به روایت امیر کربلایی‌زاده «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی در خاک آرام گرفت + تصاویر همه چیز درباره سریال بدل علی مسعودی + خلاصه داستان، زمان پخش و بازیگران آخرین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد زمان پخش «پایتخت ۷» مشخص شد پخش فصل جدید «تا نیایش» از حرم مطهر امام رضا (ع) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عکس‌نوشت | آن عکس فقط یک جایزه نبود پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود
سرخط خبرها

درباره ویدیوی پربازدیدی از نوازندگی متفاوت رحمت ا... خدام احمدی | پرنده «رحمت»!

  • کد خبر: ۳۶۱۷۰
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
درباره ویدیوی پربازدیدی از نوازندگی متفاوت رحمت ا... خدام احمدی | پرنده «رحمت»!
۲ روز پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر و دیده شد که در آن پرنده‌ای بر سر دوتار مردی نشسته و مرد می‌نوازد، اما پرنده از جایش تکان نمی‌خورد! مرد می‌نوازد و به‌عادت مألوف دوتارنوازان ساز را عاشقانه می‌جنباند، اما بازهم پرنده از سر جایش تکان نمی‌خورد! باورنکردنی بود.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ به عادت این سال‌های عجیب بعد از گسترش فضای مجازی، در اولین برخوردم با چیز غریبی که می‌دیدم، خواستم باورش نکنم. حدسم این بود که حتما کاسه‌ای، نیم کاسه‌ای چیزی پشت این ماجراست و به‌محض ترندشدن و دیده‌شدن این فیلم عجیب در توئیتر، پایش به اینستاگرام و از آنجا هم به گروه‌های خانوادگی و دوستانه باز خواهد شد و از این طریق صفحه چند سودجو پربازدیدتر. این گمان منفی من را توئیت یک فعال رسانه‌ای و مستندساز باسابقه قوت بخشید، وقتی که او هم باتوجه‌به تجربیات سابقش گفت که فیلم رحمت و پرنده تقلب است. اما ماجرای رحمت ا... خدام احمدی چه بود؟

۲ روز پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر و دیده شد که در آن پرنده‌ای بر سر دوتار مردی نشسته و مرد می‌نوازد، اما پرنده از جایش تکان نمی‌خورد! مرد می‌نوازد و به‌عادت مألوف دوتارنوازان ساز را عاشقانه می‌جنباند، اما بازهم پرنده از سر جایش تکان نمی‌خورد! باورنکردنی بود. مگر می‌شود چنین چیزی واقعی باشد؟ حتما کسی یا کسانی خواسته‌اند که افسانه قدیمی پرنده نشسته بر سر ساز مرد عارف را عینیت ببخشند و پرنده‌ای را بسته‌اند به سر سازی و پس از اینکه پرنده به غایت بال زد و خسته شد، دوربین را روشن کرده‌اند تا فیلم جذابی را روانه فضای مجازی کنند و ۲ تا لایک و دنبال‌کننده بیشتر برای صفحه‌های زردشان فراهم شود. اما وقتی فیلم کامل ۸ دقیقه‌ای منتشر شد، معلوم شد که پرنده از سر ساز می‌پرد، پرنده‌ای که پیش از نواختن رحمت ا... خدام احمدی آنجا نشسته است و استاد که سازش را برمی‌دارد، باز هم آنجا می‌نشیند و تکان‌های ساز و صدایش هم او را از نشستن بر سر ساز مرد بازنمی‌دارد. یک معجزه تماشایی! (البته در اصل این ویدئو ۵ روز پیش در صفحه اینستاگرامی او منتشر شده بود.)
 
 
 
 
 
 
واکنش‌ها هم در فضای مجازی عجیب بود. کاربرانی در ساعات اولیه با چسباندن دروغ و تقلب و شارلاتانیزم سعی داشتند و شاید حق داشتند که چنین چیزی را باور نکنند. کاربری نوشته بود که این مصداق بارز حیوان‌آزاری در فضای مجازی است، کسی دیگر نوشته بود که جذب دنبال‌کننده و اعتبار به چه قیمتی؟ و نظر‌هایی از این دست. اما بعد از بیرون‌آمدن فیلم کامل این ماجرا، نظر‌ها به سمت تحسین و تعجب رفت. کاربری نوشته بود که دوست دارد جای آن پرنده باشد! دیگری نوشته بود که حال نوازنده را خریدار است و دیگری از این گفته بود که هروقت از زندگی در این جغرافیا خسته می‌شود، این نوع ویدئو‌ها آرامش می‌کند.
 



حالا نام رحمت ا... خدام احمدی سر زبان‌هاست. استادی اهل تربت‌جام که ۵۰سال است دوتار می‌سازد و دوتار می‌نوازد و شاگردان بیشماری نیز در حوزه موسیقی دارد، ولی نامش هیچ‌گاه بر سر زبان‌ها نبوده است، حتی برای ما مردم خراسان و شهر مشهد که این روز‌ها با این استاد بزرگ که نیم‌قرن موسیقی مقامی مکتب شرق خراسان را در سینه دارد، در هوایی مشترک نفس می‌کشیم. اما مردی که دنبال عناوین و القاب ندویده است را حالا باید از میان این اتفاق بشناسیم. فیلم و نام او همه‌جا تماشا و شنیده می‌شود و چه چیز خوبی برای تماشا و شنیدن است.

امیدواریم روزی باشد که به‌جای اخبار زشت و ناراحت‌کننده دروغ و غارت و تجاوز و کشتار، نشستن پرند‌ه‌ها بر سر ساز‌ها ترند شود و به‌جای بی‌اعتمادی به اتفاقاتی از این دست و با دیدن زیبایی آن، آن را باور کنیم، باوری که باتلاق شلوغ و کثیف فضای مجازی از ما دریغ کرده است.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->